Gedragscode

Voor alle gebruikers (medewerkers, leerlingen en ouders/verzorgers)

1.    Het is medewerkers en leerlingen niet toegestaan om tijdens de lessen actief te zijn op sociale media tenzij door de schoolleiding of leerkrachten hiervoor toestemming is gegeven of dit vanuit je werkzaamheden/functie noodzakelijk is. 

2.    Het is betrokkenen toegestaan om kennis en informatie over school en de leden van de schoolgemeenschap te delen, mits het geen vertrouwelijke of persoonlijke informatie betreft en andere betrokkenen niet schaadt. 

3.    De betrokkene is persoonlijk verantwoordelijk voor de inhoud van hetgeen hij of zij publiceert op de sociale media. 

4.    Elke betrokkene dient zich ervan bewust te zijn dat de gepubliceerde teksten en uitlatingen voor onbepaalde tijd openbaar zullen zijn, ook na verwijdering van het bericht. 

5.    Het is voor betrokkenen niet toegestaan om foto-, film- en geluidsopnamen van schoolgerelateerde situaties op (persoonlijke) sociale media te publiceren tenzij degenen die afgebeeld of hoorbaar zijn hier schriftelijk toestemming voor hebben gegeven.

6.    Alle betrokkenen nemen de fatsoensnormen in acht. Als fatsoensnormen worden overschreden (pesten, kwetsen, stalken, bedreigen, zwartmaken of anderszins beschadigen) dan neemt de onderwijsinstelling passende maatregelen.